Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

Aγαπητέ Πρωθυπουργέ, θα επωμιστείς ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. Φύγε πριν είναι αργά...

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ "ΚΟΥΡΔΙΣΤΟΥ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΟΥ"

 

Οι αποκαλύψεις-σοκ του Euro2day

-Aγαπητέ πρωθυπουργέ,
εσύ (και η Αριστερά) θα επωμιστείς, όπως όλα δείχνουν, μια εθνική καταστροφή-τίποτε λιγότερο. Ολα τα σημάδια εντός και εκτός της χώρας οδηγούν σ΄αυτό το συμπέρασμα. Δεν είσαι έτοιμος να αντέξεις κάτι τέτοιο. Καμμία οικογένεια κανενός πολιτικού ηγέτη δεν είναι έτοιμη να επωμισθεί αυτή την εθνική οδύνη. Είναι ένδειξη πολιτικής και προσωπικής ωριμότητας, έστω και τώρα, να παραδεχθείς ότι απέτυχες και να οδηγήσεις τη χώρα σε εκλογές. Οι αποκαλύψεις του Euro2day για το απίστευτο Ναυάγιο στο Eurogroup της 22ης Μαίου δεν αφήνουν ουδεμία αμφιβολία ότι σαν δίδυμο με τον Τσακαλώτο είστε εξίσου ανεπαρκείς όπως με τον Βαρουφάκη.
Η τουρκική επιθετικότητα αυξάνει την έντασή της μέρα με τη μέρα με τον απρόσμενο Ερντογάν να είναι έτοιμος για όλα καθώς διαισθάνεται την δική σου αδυναμία. Σ΄αυτή την περίπτωση-σε περίπτωση εθνικής απώλειας-δεν θα υπάρχει καταπακτή καταφυγίου να σε περιμένει. Εδώ και 2 χρόνια έχεις λεηλατήσει τις οικονομίες των Ελλήνων φορολογουμένων, υποδύεσαι τον τροχονόμο στους νταβατζήδες αντί να τους κατάσχεις τις περιουσίες τους για τα θαλασσοδάνεια, ενώ η εξίσου ανεκδιήγητη Αχτσιόγλου έχει κάνει το Ασφαλιστικό Καλλιγραφίας.
Κατάντησες να σε υποστηρίζει ο Γιώργος ο Κουρής την ώρα που ακόμη και τα στελέχη του Σύριζα εγκαταλείπουν την ΚΕ και οι βουλευτές σου παρότι βουλιμικοί με την εξουσία, διαισθάνονται ότι πλησιάζει η στιγμή που ο κόσμος θα απειλεί να σας λυντσάρει. Οχι δεν φταίνε τα ΜΜΕ. Φταίνε οι υποσχέσεις που έδωσες, τα ψέμματα, ο λαικισμός, η νοσηρή στήριξη που παρέχεις στο πελατειακό κράτος και σε μια χούφτα νταβατζήδες τους οποίους ήρθε η ώρα να εκτελέσουν οι δανειστές όπως αποκάλυψε το “Κουρδιστό Πορτοκάλι”.
-Αγαπητέ Πρωθυπουργέ,
Σήκω φύγε, πριν είναι πολύ αργά για όλους…

Το θολωμένο μυαλό του Μαξίμου…
«H κατάσταση με τα ΜΜΕ στη χώρα μας δεν είναι σοβαρή είναι όμως κρίσιμη» (Παραλλαγή αυστριακού αφορισμού: Die lage ist hoffnungslos aber nicht ernst)
Αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες με τα ΜΜΕ που δίνουν τον τόνο της αντικυβερνητικής προπαγάνδας δεν είναι τίποτα άλλο παρά κατασκευή ψευδών ειδήσεων και δημιουργία κλίματος σε βάρος όχι της κυβέρνησης αλλά της ίδιας της χώρας.
Προχθές φτιάχτηκε η είδηση ότι η Ελλάδα απομονώθηκε στο Eurogroup και ότι ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δέχτηκε σφοδρή κριτική από συναδέλφους του την ίδια στιγμή που κατά τη συνεδρίαση ευρωπαϊκοί θεσμοί αλλά και μια σειρά από κράτη μέλη της ΕΖ έπαιρναν με σαφήνεια τη θέση της Ελλάδας.
Την άλλη μέρα, φυσικά, σε όλο τον διεθνή Τύπο απομονωμένος ήταν ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Χθες, κατασκευάστηκε η είδηση ότι ο Πρωθυπουργός άλλαξε γνώμη και μια μέρα μετά την μη αποδοχή της πρότασης που κατατέθηκε από κάποιους δανειστές στο EG, έκανε πίσω στο ζήτημα του χρέους και αποδέχτηκε την παραπάνω πρόταση.
Και όλα αυτά την στιγμή που έχει κάνει ξεκάθαρο σε όλους τους τόνους ότι η Ελλάδα διεκδικεί μια καθαρή λύση και μια συνολική συμφωνία με τους δανειστές.
Προφανώς τα διεθνή media παρουσιάζοντας τη θέση αυτή δεν βλέπουν καλά και πρέπει μάλλον να πάρουν μαθήματα δημοσιογραφίας από το ελληνικό μιντιακό κατεστημένο.
-Το γεγονός ωστόσο ότι μέρα με τη μέρα χάνεται κάθε ίχνος αξιοπιστίας και καταπατάται η δημοσιογραφική δεοντολογία, προκειμένου να αποδομηθεί η κυβέρνηση «δεν είναι μεν σοβαρό είναι όμως κρίσιμο».
Διότι σε θέματα εθνικής σημασίας όπου η διαπραγματευτική γραμμή δεν είναι μόνο της κυβέρνησης αλλά της ίδιας χώρας, πρέπει να υπάρχουν και όρια στην προπαγάνδα…
…και η Πραγματικότητα
«Ας μην έχουμε αυταπάτες. Πρόκειται για μια μεγάλη αποτυχία. Το αφήγημα ήταν ότι σήμερα χρειαζόμασταν σαφήνεια, κάποιοι άλλοι το είχαν πει αυτό, όχι εγώ. Το 2016 είχαμε μια καθαρή δήλωση και το αφήγημα ήταν ότι σήμερα θα λαμβάναμε απόφαση για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα – όχι όσα συμφωνήσαμε τον Μάιο του 2016. Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν, ότι θα φτάσουμε σε καλύτερη λύση απ’ αυτή που είχαμε στα χέρια μας σήμερα. Το μάθημα που πρέπει να πάρουμε είναι ότι πρέπει να μένουμε σταθεροί σε όσα έχουμε αποφασίσει και όχι να προσπαθούμε να αλλάξουμε το αφήγημα με δημόσιες δηλώσεις. Είμαι πραγματικά απογοητευμένος επειδή κάποιοι από μας υπερέβησαν την εντολή που είχαν για επίτευξη λύσης και τώρα αποτύχαμε. Λυπάμαι».
Με αυτή την τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επισημοποιήθηκε η αποτυχία για επίτευξη λύσης για το ελληνικό ζήτημα στο Eurogroup της 22ας Μαϊου.
Η ιστοσελίδα euro2day.gr αποκάλυψε τα πρακτικά της συνεδρίασης του συμβουλίου των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης της 22ας Μαϊου, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο Πολ Τόμσεν από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι.
Από την ανάγνωση των πρακτικών προκύπτει ότι για άλλη μια φορά η ελληνική πλευρά έκανε λάθος εκτίμηση των πραγματικών δεδομένων και του συσχετισμού δυνάμεων. Η λαθεμένη ανάγνωση επιτρέπει την καλλιέργεια προσδοκιών που δεν μπορούν να εκπληρωθούν.
Με σκληρή γλώσσα και πρωτοφανή ωμότητα, ο Σόιμπλε επισημαίνει στους συνομιλητές του υπουργούς Οικονομικών, τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, τον Ντράγκι της ΕΚΤ, τον Τόμσεν του ΔΝΤ και τον επίτροπο Μοσκοβισί γιατί δεν μπορεί να αλλάξει το παραμικρό σε σχέση με όσα είχε αποφασίσει το Eurogroup από τον Μάιο του 2016 για τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους της Ελλάδας.
«Χωρίς το ΔΝΤ θα έπρεπε να διαπραγματευθώ ένα νέο πρόγραμμα κι αυτό θα αποτύγχανε» λέει ξεκάθαρα και χωρίς διπλωματικές διατυπώσεις ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Από μια απλή ανάγνωση των πρακτικών του Eurogroup που δημοσιεύει το euro2day.gr προκύπτει διά γυμνού οφθαλμού ποιος αποφασίζει και τελικώς ποιος «κυβερνά» στην Ευρωζώνη.
Το περίεργο είναι πώς είναι δυνατόν να δημιουργούνται προσδοκίες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Και η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι στη βάση των λάθος εκτιμήσεων και της στρεβλής θεώρησης της ισορροπίας δυνάμεων η Ελλάδα και οι Ελληνες θα υποχρεωθούν σε ένα νέο, επώδυνο, συμβιβασμό τον οποίο επιβάλλουν οι Γερμανοί.
Εκ των υστέρων, το περιεχόμενο των συζητήσεων στο Eurogroup μπορεί να ερμηνεύσει και την αλλαγή στάσης του Αλέξη Τσίπρα στο ζήτημα του χρέους. Μπορεί δηλαδή να εξηγηθεί πώς ο πρωθυπουργός, που την προηγούμενη εβδομάδα έλεγε δημόσια ότι τα νέα μέτρα ύψους 5,4 δισ. ευρώ που υπερψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ για το 2019 και το 2020 δεν θα εφαρμοστούν χωρίς παράλληλη συμφωνία για ελάφρυνση του χρέους, πλέον άλλαξε «αφήγημα» και αρκείται να λέει ότι η Ελλάδα διεκδικεί να έχει πρόσβαση στις αγορές για να δανείζεται με χαμηλά επιτόκια και δεν αρνείται το -ορατό, πλέον- ενδεχόμενο να συμβιβαστεί με την πρόταση Σόιμπλε για επιμήκυνση των ελληνικών δανείων κατά 15 έτη…
Ο κ. Τσακαλώτος φέρεται να υποστήριξε κατά τη διάρκεια του Eurogroup ότι δεν μπορεί να δεχθεί τις προτάσεις που κατέθεσε ο ESM και είχαν την απόλυτη στήριξη του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, υποστηρίζοντας ότι εάν το πράξει θα συμβάλλει στη δημιουργία μίας «τεράστιας πολιτικής κρίσης στην Ελλάδα».
Η παραπάνω δήλωση του κ. Τσακαλώτου φαίνεται να ίσχυε έως το πρωί της Τετάρτης, όπως αποδεικνύει η «πορεία» του πρωθυπουργού. Χθες το πρωί κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ. Τσίπρας άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να δεχθεί ακόμη και την πρόταση του κ. Σόιμπλε, αν και έσπευσε να προσθέσει ότι θα συνεχίσει τη διαπραγμάτευση επιχειρώντας να βελτιώσει την τελική φόρμουλα της συμφωνίας.
Διαβάστε τα αποσπάσματα από τα πρακτικά του Eurogroup της 22ας Μαϊου όπως δημοσιεύθηκαν στο euro2day.gr: 

Αποκαλύψεις σε συνέδριο: Oι Ελληνίδες επί μνημονίου εκδίδονται ακόμα και για 5 ευρώ...

 


Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία που παρατέθηκαν σε συνέδριο - ημερίδα που αφορούσε την σκληρή πραγματικότητα η οποία έχει γονατίζει τις Ελληνίδες που
αποτελούν κυρίως τα θύματα στα χρόνια του μνημονίου και τις έχεις αναγκάσει να εκδίδονται ακόμα και για 5 ευρώ...

Ο υπ. Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης άκουσε με προσοχή τα προβλήματα και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία του σεξ, αλλά και τα κενά που παρουσιάζει το νομοθετικό πλαίσιο, κατά την ημερίδα «Η εργασία στο σεξ στην Ελλάδα: Η πραγματικότητα και οι προοπτικές».

«Θα ήθελα να υπογραμμίσω τη μεγάλη σημασία που έχει στις μέρες η σημερινή συζήτηση και θα έπρεπε να έχουν γίνει πιο νωρίς τέτοιες ημερίδες και προς πολλές κατευθύνσεις. Πολύ περισσότερο αυτή η συζήτηση θα έπρεπε να είχε επιβληθεί, όταν ο τότε υπουργός Υγείας με απαράδεκτο τρόπο είχε στοχοποιήσει και είχε ποινικοποιήσει οροθετικές γυναίκες, αντί να θίξει το θέμα της παράνομης πορνείας στη σωστή του βάση.

Ένας τέτοιος διάλογος στις ημέρες μας αποτελεί φάρο ελπίδας σε μια εποχή που όλοι μας αντιμετωπίζουμε αυξημένες προκλήσεις» είπε ο κ.Σκουρλέτης στο χαιρετισμό του.

Να σημειωθεί ότι η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μόνο στην Αττική έχει εντοπίσει περισσότερες από 2.500 γυναίκες "της διπλανής πόρτας" να κάνουν "διαδικτυακά παιχνίδια" και λοιπές υπηρεσίες.

Από 60 έως και 150 ευρώ κυμαίνεται η "ταρίφα" με την τιμή να ανεβαίνει κατακόρυφα ανάλογα με τις "προτιμήσεις" των διαδικτυακών "πελατών"!

Αυτές οι γυναίκες έχουν βρει τον τρόπο να αντιμετωπίσουν την οκονομική κρίση όπου οι με τις Αρχές την θεωρούν ως βασικό υπαίτιο του προβλήματος που πληττεί την χώρα ήδη από τα μέσα του 2009.

Την ευκαιρία να μιλήσουν κατά την εκδήλωση είχαν και οι εκπρόσωποι από το Σύλλογο Οροθετικών, τον πανεπιστημιακό χώρο και την Ελληνική Αστυνομία, sex workers από την Ελλάδα και το εξωτερικό, άνδρες, γυναίκες και τρανσέξουαλ, που ανέλυσαν το θέμα και παρουσίασαν στατιστικά στοιχεία.

Ακρως αναλυτικός ήταν ο Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Γρηγόρης Λάζος.

«Τα έτη 2012, 2013 και 2014 η πορνεία στην Ελλάδα παρουσίασε μικρή άνοδο, ενώ το 2015 μειώθηκε ελαφρώς. Ετησίως γίνονται περίπου 11,2 έως 12,1 εκατομμύρια μισθώσεις εκδιδομένων γυναικών, με τιμές που κυμαίνονται από 10 έως 50 ευρώ, ενώ υπάρχουν και ιερόδουλες από την υποσαχάρια Αφρική στην Αριστοτέλους που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και για 5 ευρώ. Το 35% ως 40% των ιερόδουλων είναι Ελληνίδες ενώ εκτιμώνται συνολικά σε περίπου 18.000 γυναίκες.

Το μέσο ετήσιο εισόδημα για κάθε ιερόδουλη ανέρχεται σε περίπου 80.500 ευρώ ωστόσο στην ίδια μένει μόλις το 40% του ποσού, καθώς το υπόλοιπο πάει στο σωματέμπορα και άλλους» ήταν μερικά από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ.Λάζος.



Από την πλευρά του ο Ευθύμιος Παπαδόπουλος, Προϊστάμενος του Τμήματος Καταπολέμησης Εμπορίας Ανθρώπων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, αποκάλυψε ότι από τους 350 οίκους ανοχής που λειτουργούν σήμερα, μόλις δύο έχουν άδεια.

Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε το ενός λεπτού σιγή που τηρήθηκε στη μνήνη του πρώην προέδρου της ΜΚΟ Praksis Τζανέτου Αντύπα.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μελέτη, που συντάχθηκε με στοιχεία για περισσότερους από 17.000 εργαζομένους του σεξ, διαπίστωσε πως οι Ελληνίδες κυριαρχούν στη βιομηχανία της πορνείας, αντικαθιστώντας τις γυναίκες από την Ανατολική Ευρώπη. Το πληρωμένο σεξ στην Ελλάδα φαίνεται πως είναι από τα φθηνότερα στην Ευρώπη.

«Μερικές γυναίκες απλά το κάνουν για μια τυρόπιτα ή ένα σάντουιτς, γιατί πεινάνε», δήλωσε ο Γρηγόριος Λάζος, καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στους Times του Λονδίνου.

Οταν η οικονομική κρίση ξεκίνησε στην Ελλάδα, η τιμή ήταν περίπου 50 ευρώ, σημειώνει η λονδρέζικη εφημερίδα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Λάζου. Τώρα αυτό έχει πέσει χαμηλά και μπορεί να αγγίξει τα 2 ευρώ για πράξη της μισής ώρας.

Στη μελέτη του οι αριθμοί των απελπισμένων νέων γυναικών, που προσφέρουν φθηνότερο σεξ, φαίνεται να είναι σε άνοδο.

«Οι αριθμοί δεν μοιάζουν να εξασθενούν. Μάλλον αυξάνονται με σταθερό και συνεπή ρυθμό», τονίζει.

Η τιμή του σεξ σε παγκόσμιο επίπεδο πέφτει, από τη στιγμή που το Διαδίκτυο παρέχει όλο και περισσότερο σεξουαλικό περιέχομε. Οπως αναφέρει η εφημερίδα, η μέση τιμής μιας ώρας σεξ (180 ευρώ) έχει μειωθεί δραματικά.

Η πορνεία είναι νόμιμη στην Ελλάδα, αλλά πολύ λίγοι οίκοι ανοχής έχουν βγάλει άδεια, σημειώνουν οι Times, ωθώντας περίπου 18.500 πόρνες να δραστηριοποιούνται στους δρόμους.

Η μελέτη έδειξε πως η πλειονότητα των Ελλήνων γυναικών που στρέφονται στην πορνεία είναι μεταξύ των ηλικιών 17 και 20.

*Την ημερίδα διοργάνωσαν ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδας και το AIDS Healthcare Foundation Europe, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών και με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού κόμματος S&D, ενώ φιλοξενήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Ομιλητές ήταν ακόμα ο ευρωβουλευτής Μίλτος Κύρκος, η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων Μαρία Στρατηγάκη, βουλευτές όλων των κομμάτων, ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος από το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι, ενώ την τελευταία στιγμή δεν κατάφερε να παραστεί η Γενική Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης Μαρία Γιαννακάκη και την εκπροσώπησε συνεργάτιδά της.

Από το εξωτερικό παρευρέθηκαν και μίλησαν για το θέμα οι ακτιβίστριες Eva Duif και η Yvette Luhrs από το ολλανδικό συνδικάτο εργαζομένων στο σεξ «PROUD», οι οποίες εργάζονται ως webcam μοντέλα και φετίχ πορνογράφοι, αλλά και ο Thierry Schaffauser, εργαζόμενος στο χώρο του σεξ, ακτιβιστής και ιδρυτής του γαλλικού συνδικάτου «STRASS».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Σε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου αναφέρεται συχνά-πυκνά ότι 8.500.000 φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώνουν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία, ακόμα και μικρής αξίας. Επίσης, θα πρέπει να δηλώνουν κάθε αλλαγή περιουσιακών στοιχείων τη στιγμή που συμβαίνει και όχι ετήσια.
Γιατί η κυβέρνηση χρειάζεται όλο αυτό;
Παγκοσμίως, στις αναπτυγμένες οικονομίες τα χρέη των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων καθώς και τα κρατικά χρέη είναι πάνω από το επιθυμητό ποσοστό χρέους προς Α.Ε.Π., που είναι 180%. Με άλλα λόγια, υπάρχει ένα παγκόσμιο χρέος της τάξης των 20 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο πρέπει να μηδενιστεί.
Οι προσπάθειες που γίνονται διεθνώς, ιδιαίτερα η προσπάθεια των κεντρικών τραπεζών για αύξηση του πληθωρισμού, δεν έχουν ευδοκιμήσει ή τουλάχιστον δεν φαίνεται να έχουν ευδοκιμήσει.
Σύμφωνα με την BCG (Boston Consulting Group), είναι παγκόσμιος οικονομικός στόχος να μηδενιστεί το χρέος των 20 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Μπορεί αυτό το «ποσό» να βρεθεί σε κάποια «τσέπη»; Αυτή η «τσέπη» μπορεί να ανήκει στα μεσαία και ανώτερα κοινωνικά στρώματα; Είναι πιθανό οι άνθρωποι, που ανήκουν σε αυτές τις οικονομικές τάξεις, να έχουν μία εφάπαξ 30% φορολογική επιδρομή σε όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία;

Η Ελλάδα, ποιά θέση ακριβώς κρατά σε αυτό το παγκόσμιο οικονομικό πρόβλημα; Πάντως, σίγουρα είναι από τις πρώτες, ίσως η πρώτη χώρα, στην οποία το χρέος αναζητά λύσεις στην «τσέπη» των μεσαίων και των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων.
Φυσικά η Ελλάδα είναι στην Ευρωζώνη, η οποία δεν «βαδίζει» καλά από το 2008 και μετά. Τα κράτη-μέλη έχουν να επιδείξουν χειρότερη πορεία σε σχέση με τις χώρες που είναι εκτός νομισματικής ένωσης και φυσικά πολύ χειρότερα από τις Η.Π.Α., το επίκεντρο της κρίσης.
Οι χώρες με τις χειρότερες οικονομικές επιδόσεις είναι είτε σε κρίση ή σε βαθιά κρίση. Η οικονομική κατάσταση, για παράδειγμα, στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται δυσμενέστερη από το Μεγάλο Κραχ του 1930. Οι χώρες με την καλύτερη επίδοση, όπως η Γερμανία, βαδίζουν καλύτερα, αλλά ουσιαστικά σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναλύσει κανείς το φαινόμενο. Η Γερμανία για παράδειγμα «κατηγορεί» την Ελλάδα. Όμως, η Ισπανία και η Ιρλανδία είχαν πλεονάσματα και χαμηλά ποσοστά χρέους προς Α.Ε.Π. πριν από την κρίση. Επομένως, κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η κρίση δημιούργησε ελλείμματα και χρέη και όχι το αντίθετο.
Άλλοι κατηγορούν το «θύμα». Υψηλές κοινωνικές παροχές πριν από την κρίση και υπερπροστασία της αγοράς εργασίας. Όμως, οι χώρες της Ευρώπης με τις καλύτερες επιδόσεις, Σουηδία και Νορβηγία, είναι από τα πιο «κοινωνικά» κράτη στον κόσμο.
Πολλές από τις χώρες, που τώρα έχουν κακές επιδόσεις, είχαν πολύ καλές επιδόσεις πριν από τη νομισματική ένωση. Η πτώση αυτών των χωρών δεν ήρθε από κάποια «ξαφνική» αλλαγή στον χώρο της εργασίας ή από έναν ιό «τεμπελιάς», με τον οποίο ψεκάστηκαν οι άνθρωποι της εργασίας αυτών των χωρών. Αυτό που άλλαξε σε αυτές τις χώρες ήταν το νόμισμα.
Υπάρχουν, επίσης, απόψεις που επικρίνουν τις επιλογές των Ευρωπαίων ηγετών. Ειδικότερα, εάν υπήρχαν πολιτικοί με βαθύτερη και καλύτερη οικονομική παιδεία, που δεν επέβαλλαν μόνο μέτρα λιτότητας και «άστοχες» μεταρρυθμίσεις. Πολιτικές οι οποίες, όπως μπορεί να συμπεράνει κανείς, συνέβαλαν στο άνοιγμα της ψαλίδας της εισοδηματικής ανισότητας, στη μείωση της ζήτησης και μηδένισαν τους ρυθμούς ανάπτυξης.
Σε άλλους ισχυρισμούς παρουσιάζεται η άποψη ότι η νομισματική ένωση αναπόφευκτα διχοτόμησε την Ευρώπη σε Βορρά και Νότο. Δηλαδή, με άλλα λόγια, ήταν αναμενόμενο να τεθεί η Γερμανία επικεφαλής της νομισματικής ένωσης και επομένως να δώσει και το ισχυρότερο οικονομικό στίγμα στην ζώνη του Ευρώ.
Πολλοί ευρώ-σκεπτικιστές, ίσως και άλλοι, θεωρούν ότι η νομισματική ένωση περιέχει το στοιχείο του παράδοξου. Θεωρούν ότι ακόμα και αν οι Ευρωπαίοι ηγέτες ήταν οι καλύτεροι οικονομολόγοι, το σύστημα αυτό δεν θα μπορούσε να είχε κάποια καλύτερη τύχη. Δηλαδή, ότι μία χώρα της Ευρωζώνης είναι σαν να βρίσκεται στην εποχή “Gold Standard”. Για παράδειγμα, ο Ζισκάρ ντ’ Εστέν το φθινόπωρο του 2015 είχε δηλώσει ότι το Ευρώ είναι πολύ «βαρύ» νόμισμα για χώρες σαν την Ελλάδα. Με άλλα λόγια, αφού δεν υπάρχει νόμισμα για να υποτιμηθεί, απαξιώνονται οι ίδιοι οι άνθρωποι.
Η οικονομική απόκλιση μεταξύ Βορρά και Νότου είχε το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της προσαρμογής των τιμών με κοινό παρανομαστή τη γερμανική οικονομία. Από την άλλη μεριά, οι τιμές της γερμανικής οικονομίας, που παραμένουν άτεγκτες πληθωρισμού, σε σταθερό επίπεδο οδηγούν την Ευρώπη στον αρνητικό πληθωρισμό (deflation), ο οποίος επιβαρύνει το χρέος των αδύνατων οικονομικά χωρών. Πρακτικά, εμείς εδώ στην Ελλάδα βιώνουμε ανεργία, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, υπερβολικά χαμηλούς μισθούς, υψηλή φορολογία, γνωστά πράγματα σε όλους μας. Τα δείγματα που έχουμε δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας αναφορικά με την οικονομική σύγκλιση των χωρών της Ευρωζώνης. Επομένως, μπορεί κάποιος να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι, εάν η Ευρωζώνη θέλει να αλλάξει «περπατησιά», πρέπει να κάνει κάποιες δραστικές αλλαγές.
Παρακάτω παρουσιάζουμε κάποιες αλλαγές, που ο οικονομολόγος και νομπελίστας Joseph Stiglitz τις θεωρεί απαραίτητες για την αλλαγή πλεύσης της Ευρώπης:
1) Κατάργηση του κριτηρίου σύγκλισης 3%.
2) Κατάργηση των μέτρων λιτότητας και επιβολή στρατηγικής ανάπτυξης, υποστηριζόμενη από σταθεροποιητικό μηχανισμό στήριξης.
3) Κρατικός δανεισμός μέσω Ευρώ-Ομολόγων.
4) Επίδειξη αλληλεγγύης από τις οικονομικά ισχυρές χώρες. Δέσμευση για αύξηση μισθών και δημοσιονομική μεγέθυνση, έτσι ώστε οι τιμές αυτών των χωρών να αυξάνονται ταχύτερα από τις τιμές των ασθενέστερων οικονομικά χωρών.
5) Αλλαγή πλεύσης από την ΕΚΤ, η οποία επικεντρώνεται μόνο στο στοιχείο του πληθωρισμού σε αντίθεση με την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των Η.Π.Α, η οποία συνεκτιμά επίπεδα ανεργίας, ανάπτυξης και σταθερότητας.
6) Ενθάρρυνση και όχι απαγόρευση οικονομικών σχεδιασμών, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τους «ασθενέστερους» (Eurozone laggards) της Ευρώπης να εναρμονιστούν με τους δανειστές τους.
Από την άλλη μεριά, πρόσφατα η Citigroup επιμένει ότι το Grexit παραμένει πραγματική απειλή για τα επόμενα τρία χρόνια. Οι λόγοι: Περαιτέρω εμβάθυνση της κρίσης και νέα πολιτική αστάθεια. Οι προβλέψεις του ομίλου είναι ότι η Ελληνική Κυβέρνηση και οι δανειστές της θα αποδειχθεί ότι έχουν σχεδιάσει λανθασμένα την ελληνική διάσωση. Ο όμιλος εκτιμά ότι το 2018 η Ελλάδα θα παρουσιάσει 7,1%(!!!) ύφεση και ο πληθωρισμός θα εκτιναχθεί στο 47%(!!!), γιατί η Ελλάδα μέχρι τότε θα έχει φύγει από τη ζώνη του Ευρώ.
Πάντως, η Ελλάδα ανεξάρτητα από το δημοσίευμα του ομίλου δεν είναι στα πρωτοσέλιδα, όπως ήταν 15 μήνες πριν. Βέβαια, τα πρωτοσέλιδα σταμάτησαν με πολύ υψηλό κόστος, το κόστος του 3ου μνημονίου.
Σε αυτήν τη φάση, μετά και την υπογραφή του 3ου μνημονίου, νομίζω κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι υπήρχαν προβλήματα, που συνόδευαν τα δύο πρώτα μνημόνια. Εκτός από το προφανές, που είναι τα μέτρα λιτότητας, υπάρχουν και άλλα. Ειδικότερα, αναφορικά με τους δανειστές της Ελλάδας, οι οποίοι έκαναν μη ρεαλιστικές υποθέσεις σχετικές με την ανάπτυξη και τη μείωση του ελλείμματος. Κάτω από αυτή την οπτική γωνία, το θέμα δεν ήταν εάν θα ξεσπούσε η νέα κρίση, αλλά πότε.
Στους τελευταίους 15 μήνες, όμως, δεν υπάρχουν μόνο «κακά» γεγονότα. Οι φόβοι για εκτίναξη των επιτοκίων των ελληνικών ομολόγων μετά το Brexit δεν επαληθεύτηκαν. Οι έλεγχοι των κεφαλαίων αμβλύνονται. Υπάρχουν προσδοκίες για έξοδο στις αγορές το 2017.
Αλλά η συνταγή του 3ου μνημονίου είναι παρόμοια, δεν είναι πολύ διαφορετική. Το αποτέλεσμα, μετά την υπογραφή του 3ου μνημονίου, ίσως και να είναι προβλέψιμο για μερικούς. Πάντως, ένα είναι σίγουρο, μείωση του Α.Ε.Π., 1.4% το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015, μείωση της κατανάλωσης 1,3%. Η Ελλάδα είναι βαθιά ακόμα μέσα στην κρίση.
Το 2010, όταν η Τρόικα σχεδίασε το πρώτο πακέτο διάσωσης, υπέθεσε ότι η γρήγορη ανάκαμψη και ο «σφιχτός» δημοσιονομικός έλεγχος θα προκαλούσε μείωση του χρέους, ως ποσοστού του Α.Ε.Π. Το αντίθετο όμως συνέβη, το χρέος σήμερα είναι στο 180% του Α.Ε.Π.
Εκτός και αν οι εμπνευστές του σχεδίου έχουν κάποιο πολύπλοκο μαθηματικό μοντέλο στο μυαλό τους, στο οποίο η συνάρτηση που θέλουμε να μηδενίσουμε πρέπει πρώτα να φτάσει στο συν άπειρο και μετά να κατέβει και να μας κάνει ευτυχισμένους. Η προηγούμενη πορεία της ελληνικής οικονομίας, κατά τη διάρκεια της κρίσης, θα πρέπει να αποτελεί μάθημα. Πάντως, για την ώρα το σχέδιο περιγράφει μελλοντικά πλεονάσματα της τάξης του 3,5%. Το Δ.Ν.Τ. ισχυρίζεται, όμως, ότι τέτοια πλεονάσματα επιτυγχάνουν ελάχιστες χώρες παγκοσμίως. Επομένως, αν η Ελλάδα πετύχει κάτι τέτοιο θα είναι μέσα από περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων. Αλλιώς, η Ελλάδα με τους χαμηλότερους ρυθμούς θα πρέπει να παρουσιάσει σύντομα τους υψηλότερους ρυθμούς στην Ευρωζώνη. Τέλος, το Δ.Ν.Τ. ισχυρίζεται ότι χωρίς την απαραίτητη «ελάφρυνση» χρέους, το ποσοστό χρέους θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και 250% του Α.Ε.Π. σε 20-30 χρόνια.
Φυσικά, πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει η λύση του «διαζυγίου». Όμως, τα διαζύγια κοστίζουν και μάλιστα πολλές φορές με πολύ υψηλό τίμημα. Όπως έχουμε διδαχθεί πρόσφατα από το βρετανικό δημοψήφισμα αλλά και από τις αμερικανικές εκλογέςεάν οι ηγέτες δεν θέλουν ή δεν μπορούν να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, μπορούν να τους βοηθήσουν οι ψηφοφόροι τους.

Επιστρέφουν στην πατρίδα 17 ήρωες της ΕΛΔΥΚ

 

59
Στην πατρώα γη, την Ελλάδα, για να ταφούν με τιμές ηρώων επιστρέφουν σήμερα, 43 χρόνια μετά τη θυσία τους, τα λείψανα δεκαεπτά στρατιωτών της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου (ΕΛΔΥΚ), τα ονόματα των οποίων βρίσκονταν στο μακρύ κατάλογο των αγνοουμένων της κυπριακής τραγωδίας, αποτέλεσμα της τουρκικής εισβολής του 1974. Στις 9 το πρωί στον ιερό ναό της Του Θεού Σοφίας, στη Λευκωσία, θα πραγματοποιηθεί η επίσημη τελετή παράδοσης – παραλαβής των λειψάνων, παρουσία συγγενών των πεσόντων από την Ελλάδα.
Θα παραστεί και θα μιλήσει ο Κύπριος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης και την κυβέρνηση της Ελλάδος θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Πάνος Καμμένος. Θα τελεστεί επιμνημόσυνη δέηση, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου. Στις 12:30 στο παλαιό αεροδρόμιο Λάρνακας θα αποδοθούν οι δέουσες στρατιωτικές τιμές κατά την αναχώρηση των λειψάνων των 17 πεσόντων, για την Αθήνα.
Τα λείψανα θα μεταφερθούν με ειδική πτήση μεταγωγικού αεροσκάφους C- 130 της Eλληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η σημερινή ημέρα ανακαλεί στη μνήμη τον μαύρο Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τα λείψανα των 10 βρέθηκαν σε ομαδικό τάφο στις εκταφές τις Επιτροπής για Αγνοούμενα Πρόσωπα στο κατεχόμενο σήμερα Κιόνελι, σε κοντινή περιοχή με το στρατόπεδο το 1974 της ΕΛΔΥΚ. ‘Αλλοι τρεις ΕΛΔΥΚάριοι βρέθηκαν σε τάφο στη «νεκρή» ζώνη, στην περίμετρο του στρατοπέδου της ΕΛΔΥΚ. ‘Αλλοι τρεις βρέθηκαν στο στρατιωτικό κοιμητήριο Λακατάμιας, ο κυβερνήτης Παναγόπουλος Βασίλειος και δύο καταδρομείς του μοιραίου Noratlas- 4.
Το αεροσκάφος χτυπήθηκε από κυπριακά αντιαεροπορικά πυρά κατά την προσγείωση του, τα ξημερώματα της 22ας Ιουλίου 1974, στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας, με αποτέλεσμα να συντριβεί και να σκοτωθούν 27 καταδρομείς και 4 αεροπόροι. Στην επιχείρηση «Νίκη» συμμετείχαν 15 «Νοράτλας» με 350 Έλληνες καταδρομείς, τα οποία εστάλησαν στην Κύπρο μετά την τουρκική εισβολή του ’74, προκειμένου να ενισχυθεί η άμυνα της Εθνικής Φρουράς. Τέλος, ένας, ο Νιόφας Νικόλαος ανθυπασπιστής ναυτικού της ακταιωρού «Φαέθων» που βυθίστηκε από τους βομβαρδισμούς των Τούρκων στην Τυλληρία το 1974, ήταν θαμμένος στο κοιμητήριο Κωνσταντίνου και Ελένης, στη Λευκωσία. Η εύρεση των λειψάνων έγινε από το πρόγραμμα εκταφών της Επιτροπής για Αγνοούμενα Πρόσωπα και αυτό της Κυπριακής Δημοκρατίας και ταυτοποιήθηκαν με τη μέθοδο DNA.
ΠΗΓΗ: Α.ΒΙΚΕΤΟΣ-ΑΠΕ

Στη Μόσχα κρατούνται τρομοκράτες του ISIS * που ετοιμάζονταν για τρομοκρατικές επιθέσεις στις μεταφορές

 

 
 
0
© RIA Novosti / Andrey Stenin Υπάλληλος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας ασφάλειας. Φωτογραφία αρχείου
ΜΟΣΧΑ, 25 Μαΐου – RIA Novosti.  Στη Μόσχα, συνελήφθησαν  τρομοκράτες του «Ισλαμικού  Κράτους» * που ετοίμαζαν τρομοκρατικές επιθέσεις στις εγκαταστάσεις μεταφορών της πρωτεύουσας, σύμφωνα με το Κέντρο Δημοσίων Σχέσεων της FSB.
Η ομάδα περιλάμβανε τέσσερις άνδρες – Ρώσοι και  πολίτες της Κεντρικής Ασίας.
Κατά τη διάρκεια των ερευνών οι δυνάμεις ασφαλείας ανακάλυψαν ένα εργαστήριο για την παραγωγή εκρηκτικών υλών.  Επιπλέον, οι κρατούμενοι είχαν  μια αυτοσχέδια βόμβα , εξαρτήματα  για την κατασκευή εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς και πυροβόλα όπλα, πυρομαχικά, χειροβομβίδες,  βιβλία  και  βίντεο  εξτρεμιστικού  και τρομοκρατικού προσανατολισμού.
Η FSB, δήλωσε ότι οι ενέργειες των υπόπτων οδηγούσαν   στο έδαφος της Συρίας.
«Οι τρομοκράτες είχαν προγραμματίσει  μετά το σαμποτάζ και τις  τρομοκρατικές ενέργειες  να ταξιδέψουν στη Συρία για να λάβουν μέρος στις εχθροπραξίες στο πλαίσιο της διεθνούς τρομοκρατικής οργάνωσης» Ισλαμικό Κράτος «*, – δήλωσαν οι  ειδικές υπηρεσίες
Τώρα οι δυνάμεις ασφαλείας θα  αποφασίσουν  αν θα ασκήσουν  ποινική δίωξη.
* Η τρομοκρατική οργάνωση απαγορεύτηκε στη Ρωσία

Μόνο δόση 7,1 δισ. θα πάρει η Ελλάδα στις 15 Ιουνίου – ΔΝΤ και ΕΚΤ δεν θα συντάξουν νέες DSA για το χρέος, το QE 11/2017 ή 2018

 

26/05/2017 - 00:14
Μόνο δόση 7,1 δισ. θα πάρει η Ελλάδα στις 15 Ιουνίου – ΔΝΤ και ΕΚΤ δεν θα συντάξουν νέες DSA για το χρέος, το QE 11/2017 ή 2018
Τα γερμανικά μέσα επιμένουν ότι ο Schaeuble ο γερμανός υπουργός οικονομικών θα παρουσιάσει νέα συμβιβαστική πρόταση και το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να παραμείνει σε ένα πρόγραμμα χωρίς να χορηγήσει νέο δάνειο.
Τι θα πάρει η Ελλάδα στις 15 Ιουνίου του 2017 στο νέο κρίσιμο Eurogroup; 
Το ερώτημα αυτό τίθεται κυρίως γιατί ορισμένοι θεωρούν ότι θα επέλθει συμβιβασμός μεταξύ Γερμανίας και ΔΝΤ. 
Τα γερμανικά μέσα επιμένουν ότι ο Schaeuble ο γερμανός υπουργός οικονομικών θα παρουσιάσει νέα συμβιβαστική πρόταση και το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να παραμείνει σε ένα πρόγραμμα χωρίς να χορηγήσει νέο δάνειο. 
Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. 
Η κυβέρνηση της Ελλάδος αιφνιδιάστηκε περίμενε ότι η Merkel θα τηρούσε τις υποσχέσεις που είχε δώσει στον έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ότι θα υπάρξει διευθέτηση του χρέους και QE ποσοτική χαλάρωση. 
Το Eurogroup στις 22 Μαΐου ήταν ένα ισχυρό σοκ ωστόσο αποκαλύφθηκαν ορισμένα νέα δεδομένα. 
Στις 15 Ιουνίου η συμφωνία που θα υπάρξει θα περιοριστεί μόνο στην αξιολόγηση και στην δόση. 
Υπάρχουν ενδείξεις ότι δεν θα έχουν κλείσει τα 25 προαπαιτούμενα και ίσως χρειαστεί δάνειο γέφυρα ενώ η Ελλάδα ζητάει δόση 10 δισεκ. και όχι 7,1 δισεκ. ευρώ. 
Η δόση θα δοθεί και η αξιολόγηση θα κλείσει αυτό είναι 100% σίγουρο με τον σωστό τρόπο να δοθεί κανονικά η δόση είτε με τον μέτριο τρόπο το δάνειο γέφυρα. 
Η Ελλάδα δεν θα πάρει ποσοτικοποίηση των μέτρων για το χρέος και αυτό έχει καταστεί πολύ ξεκάθαρο. 
Η γερμανική πρόταση ή πρόταση ESM δεν θα επιτρέψουν στο ΔΝΤ να συμμετάσχει. 
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το ΔΝΤ δεν θα συντάξει νέα έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος DSA καθώς δεν θα πληρούνται οι όροι για να χρειαστεί νέα έκθεση βιωσιμότητας. 
Για μήνες ακόμη το ελληνικό χρέος θα χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά μη βιώσιμο. 
Υπό αυτό το πρίσμα η ΕΚΤ θα εγκαταλείψει πλήρως τα σχέδια να συντάξει έκθεση βιωσιμότητας καθώς δεν θα ενταχθούν τα ελληνικά ομόλογα σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης το Καλοκαίρι του 2017. 

Τι θα συμβεί με το ΔΝΤ; 

Το ΔΝΤ είχε υπολογίσει ότι το αργότερο 15 Ιουνίου θα είχε υπάρξει συμφωνία και έτσι να συγκαλούσε διοικητικό συμβούλιο τέλη Ιουνίου του 2017 όπου θα ανακοίνωνε την πρόθεση του να συμμετάσχει και επίσημα στο τρίτο ελληνικό πρόγραμμα.
Αυτό το σχέδιο έχει ναυαγήσει καθώς ήδη το ΔΝΤ κάνει λόγο για σχέδια μηδενικής συμμετοχής σε κεφάλαια επιβεβαιώνοντας πλήρως το bankingnews. 
(To bankingnews είχε τονίσει ότι το ΔΝΤ θα είχε μηδενική συμμετοχή σε νέα κεφάλαια στο τρίτο πρόγραμμα).
Το ΔΝΤ δεν θα δανείσει άλλη φορά την Ελλάδα τουλάχιστον για το 2017 και ως εκ τούτου θα συμφωνηθεί να έχει ένα διευρυμένο τεχνική – εποπτικό έλεγχο του τρίτου ελληνικού προγράμματος. 
Το ΔΝΤ δεν θα συντάξει επίσης νέα έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος. 

Τι θα συμβεί με την ΕΚΤ και το QE; 

Άπαξ και δεν θα υπάρξει τώρα συμφωνία για το χρέος, ούτε η ΕΚΤ θα συντάξει έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος. 
Ως εκ τούτου το σχέδιο ένταξης των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης έχει ναυαγήσει για το καλοκαίρι του 2017 και μετατίθεται για τον Νοέμβριο του 2017 ή το 2018 μέσω του μηχανισμού rollover.
Το βασικό σενάριο πάντως είναι να προταθεί η λύση του rollover.
Με βάση αυτό τον σχεδιασμό το 2018 θα αρχίσουν να λήγουν 3ετή ομόλογα ή άλλες εκδόσεις Γερμανικών ή Γαλλικών ή άλλων χωρών ομόλογα που κατέχει η ΕΚΤ. 
Η ΕΚΤ είναι βέβαιο ότι θα κρατήσει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης έως το 2018 σε ξεκάθαρα όμως φθίνουσα πορεία. 
Ένα υποτυπώδες πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης θα υπάρχει. 
Όταν π.χ. λήγει ένα ομόλογο Γερμανικό το οποίο κατέχει η ΕΚΤ και το οποίο απέκτησε μέσω του QE μέσω του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης σχεδιάζεται το εξής. 
Το γερμανικό π.χ. ομόλογο που λήγει στην ΕΚΤ να αντικαθίσταται ως rollover από ένα αντίστοιχο ελληνικό και έτσι η ΕΚΤ και η ΕΕ να στηρίξει το 2018 την Ελλάδα να ωραιοποιήσει τις αποδόσεις και τις τιμές των ομολόγων. 
Θα μπορούσαν 3-4 δισεκ. ελληνικά ομόλογα να αγοραστούν με αυτό τον τρόπο από την ΕΚΤ. 
Η ΕΚΤ κατέχει 18 δισεκ. ελληνικών ομολόγων και το ποσό αυτό βαίνει μειούμενο π.χ. τον Ιούλιο θα μειωθεί στα 16 δισεκ. κ.ο.κ. 
Η λύση αυτή ωστόσο για να υλοποιηθεί θα πρέπει να έχει υπάρξει συμφωνία για το χρέος και θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί ο μηχανισμός τύπου μνημονίου που θα ισχύσει μεταξύ 2018 και 2022. 
Για να δοθεί ένα υποτυπώδες QE με την μορφή rollover τα ελληνικά ομόλογα θα αντικαθιστούν άλλα ευρωπαϊκά ομόλογα που λήγουν το 2018 και έτσι η ΕΚΤ θα παρέχει στήριξη στην Ελλάδα, στα ελληνικά ομόλογα και συνολικά στην αγορά. 
Η πρόταση αυτή εξετάζεται πολύ σοβαρά μεν αλλά για να υλοποιηθεί προϋποθέτει κεντρική συμφωνία για το χρέος. 

Νέος μηχανισμός ή 4ο μνημόνιο για το 2018 

Είναι οριστικό ότι το 2018 θα προταθεί σχέδιο είτε για επέκταση του τρίτου μνημονίου, είτε για νέο 4ο μνημόνιο ή για την δημιουργία ενός μηχανισμού που θα στηρίξει την Ελλάδα μετά 2018 και 2022.
Ο Μηχανισμός αυτός ή νέο μνημόνιο θα απαιτήσει νέα μέτρα, θα υπάρξει νέο κύμα λιτότητας από το 2018 πέραν των μέτρων που έχουν συμφωνηθεί τώρα. 
Ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα αρχικά θα είναι 3,5% για 5 χρόνια και εν συνεχεία θα αρχίσει να φθίνουν οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα ανά δύο έτη με στόχο να φθάσουν στο 2% με 2,5%.

Ποια ήταν η πρόταση του ESM… που απορρίφθηκε 

Σύμφωνα με το σενάριο Α, στην πρόταση του ESM η Ελλάδα δε θα χρειαστεί ελάφρυνση χρέους, στην περίπτωση που η Αθήνα διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ έως το 2032 και άνω του 3% μέχρι το 2038.
Η ΕΚΤ αναφέρει ότι τέτοιες μεγάλες περιόδους υψηλού πλεονάσματος δεν είναι άνευ προηγουμένου. Για παράδειγμα, η Φινλανδία είχε πρωτογενές πλεόνασμα 5,7% για 11 χρόνια την περίοδο 1998-2008 και η Δανία 5,3% σε διάστημα 26 ετών από το 1983 έως το 2008.
Μια δεύτερη επιλογή στο σενάριο Α υποθέτει ότι η Ελλάδα θα εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή ελάφρυνση του χρέους βάσει συμφωνίας του Μαΐου 2016.
Η Ελλάδα θα πρέπει τότε να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% μέχρι το 2022, αλλά θα μπορούσε να το μειώσει σε περίπου 2% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και στο 1,5% έως το 2048, δίνοντας κατά μέσο όρο 2,2% την περίοδο 2023-2060.
Το έγγραφο αναφέρει ότι η μέγιστη πιθανή ελάφρυνση του χρέους είναι μια επέκταση της μέσης σταθμισμένης διάρκειας των δανείων κατά 17,5 έτη από τα σημερινά 32,5 έτη, με τα τελευταία δάνεια να λήγουν το 2080.
Ο ESM θα περιορίσει επίσης την αποπληρωμή του ελληνικού δανείου στο 0,4% του ελληνικού ΑΕΠ μέχρι το 2050 και θα καλύψει το επιτόκιο που επιβάλλεται στα δάνεια κατά 1% μέχρι το 2050.
Οποιοσδήποτε τόκος θα καταβληθεί πέραν αυτού του 1% θα αναβληθεί μέχρι το 2050 και το αναβαλλόμενο ποσό θα κεφαλαιοποιηθεί στο κόστος χρηματοδότησης του ταμείου διάσωσης.
Ο ESM θα αγόραζε επίσης το 2019 τα 13 δισ. eυρώ που οφείλει η Ελλάδα στο ΔΝΤ, καθώς τα δάνεια αυτά έχουν πιο ακρινό επιτόκιο από αυτά που έχουν χορηγήσει οι Ευρωπαίοι στην Ελλάδα. 
Οι ανωτέρω παρεμβάσεις θα περιόριζαν τις ακαθάριστες ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδας στο 13% ως το 2060, και θα μείωνε τον λόγο χρέους/ΑΕΠ στο 65,4% το 2060 από περίπου 180% στην παρούσα φάση.
Το σενάριο Α υποθέτει ότι η Ελλάδα θα εμφανίζει μέση ετήσια ανάπτυξη 1,3% στην περίοδο που επιχειρείται η πρόβλεψη.
Το ΔΝΤ θεωρεί ότι τέτοιες υποθέσεις ανάπτυξης και πρωτογενών πλεονασμάτων δεν είναι ρεαλιστικές στην περίπτωση της Ελλάδας, όπου οι θεσμοί παραμένουν αδύναμοι και η παραγωγικότητα είναι χαμηλή.
Όσον αφορά το Σενάριο Β βασίζεται στις παραδοχές του ΔΝΤ για μέση ανάπτυξη 1% και επιστροφή σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% από το 2023 μετά από πέντε χρόνια στο 3,5%. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό χρέος θα αυξάνεται από το 2022 και θα φτάσει το 226% του ΑΕΠ το 2060.
Οι ελληνικές τράπεζες θα έπρεπε να ανακεφαλαιοποιηθούν και οι ακαθάριστες ανάγκες χρηματοδότησης της χώρας θα φθάσουν στα τέλη του 2020 πάνω από το ανώτατο όριο του 15% του ΑΕΠ που υποσχέθηκαν οι υπουργοί της ευρωζώνης, φθάνοντας το 50% το 2060.
Για να καταστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο σύμφωνα με τις υποθέσεις του ΔΝΤ, η ευρωζώνη θα πρέπει να δώσει στην Ελλάδα βαθύτερη ελάφρυνση του χρέους από ότι υποσχέθηκαν οι Ευρωπαίοι το 2016 - κάτι που οι υπουργοί απορρίπτουν.
Toν Μάιο του 2016, η ευρωζώνη υποσχέθηκε να επεκτείνει τις ωριμάνσεις και την περίοδο χάριτος στα ελληνικά δάνεια, ώστε οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας να μείνουν κάτω από το 15% του ΑΕΠ μετά το 2018 μεσοπρόθεσμα και κάτω από το 20% από εκεί και πέρα.
Επίσης, δήλωσε ότι τότε θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα πιο ακριβά δάνεια του ΔΝΤ στην Ελλάδα με φθηνότερα από την ευρωζώνη και να μεταφέρει τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα που έχουν αποκομίσει από τις Κεντρικές Τράπεζες στην Ελλάδα.
Αλλά όλα αυτά θα μπορούσαν να συμβούν μόνο αν η Ελλάδα ολοκληρώσει τις μεταρρυθμίσεις της μέχρι τα μέσα του 2018 και μόνο αν μια ανάλυση δείξει ότι η Αθήνα χρειάζεται ελάφρυνση του χρέους για να κάνει το χρέος της βιώσιμο.
Το Σενάριο Γ είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ του σεναρίου Α και του σεναρίου Β, υποθέτοντας ότι η μέση οικονομική ανάπτυξη θα είναι της τάξεως του 1,25% και το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% μέχρι το 2022 και στη συνέχεια θα μειωθεί σταδιακά σε 1,8% εκατό αντί για 2,2% το 2023-2060.
Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, το ελληνικό χρέος θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμο με την παράταση των μέσων σταθμισμένων λήξεων δανείων της ζώνης του ευρώ κατά 15 χρόνια με τα τελευταία δάνεια να λήγουν το 2080, τον περιορισμό του επιτοκίου των δανείων κατά 1% μέχρι το 2050 και τον καθορισμό του ανώτατου ορίου απομείωσης στο 0,4%.

www.bankingnews.gr

Με... απάτη «πέρασαν» οι μειώσεις των επικουρικών

Με... απάτη «πέρασαν» οι μειώσεις των επικουρικών
     
08:26 | 25 Μαϊ 2017 Εργασιακά

 

Για μεγάλο κόλπο με το οποίο πέρασαν στο νέο Μνημόνιο οι μειώσεις ως 18% στις επικουρικές συντάξεις που έχουν άθροισμα με τις κύριες κάτω από τα 1.300 ευρώ, κάνει λόγο δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.
Αυτές οι επικουρικές κυμαίνονται από 60 ως 250 ευρώ το μήνα και τις λαμβάνουν περίπου 800.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι είχαν εξαιρεθεί από τις περικοπές που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι επειδή μαζί με την κύρια σύνταξη παίρνουν κάτω από 1.300 ευρώ.
Οι αλχημείες των κυβερνώντων έχουν ως αποτέλεσμα να υποστούν μειώσεις ως 18% περίπου 800.000 συνταξιούχοι που λαμβάνουν επικουρικές από 60 ευρώ ως 250 ευρώ το μήνα.
Οι εν λόγω συνταξιούχοι θα έχουν απώλειες από 11 ως 45 ευρώ το μήνα, δηλαδή θα μείνουν από το 2019 με 10 αντί 12 επικουρικές συντάξεις!!!
Παράτυπα
Οι μειώσεις που νομοθέτησαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. για αυτές τις συντάξεις με το νέο 4ο Μνημόνιο (σ.σ.: ή την επέκταση του 3ου Μνημονίου) είναι αποτέλεσμα απάτης γιατί δεν προβλέπεται στο άρθρο 96 του νόμου Κατρούγκαλου, αλλά και σε κανέναν μεταγενέστερο, νόμο ούτε ο επανυπολογισμός τους ούτε η προσωπική διαφορά ώστε να μπουν στον κόφτη 18% από το 2019!
Αντίθετα, αυτό που προέβλεψε η παράγραφος 4 του άρθρου 96 στο νόμο Κατρούγκαλου ήταν μόνον ο επανυπολογισμός και η μείωση των επικουρικών συντάξεων με άθροισμα πάνω από 1.300 ευρώ με τις κύριες.
Η ένταξη και των επικουρικών με άθροισμα κάτω από 1.300 ευρώ στο μηχανισμό του επανυπολογισμού και της προσωπικής διαφοράς καθορίστηκε εκ των υστέρων με μια «εκτός νόμου» Υπουργική Απόφαση που δεν πέρασε ποτέ από τη Βουλή.
Στον αέρα
Η περικοπή ως 18% για αυτές τις επικουρικές με το νέο Μνημόνιο είναι στον αέρα, γιατί δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για τον επανυπολογισμό τους και τον καθορισμό προσωπικής διαφοράς, ώστε να έχουν και μείωση 18%!
Η απάτη των κυβερνώντων είναι ότι εκ των υστέρων και με Υπουργική Απόφαση άλλαξαν το άρθρο 96 και συμπεριέλαβαν στις επικουρικές που επρόκειτο να επανυπολογιστούν και αυτές που έχουν άθροισμα κάτω από τα 1.300 ευρώ! Με τη μεθόδευση αυτή μάλιστα εξαπατήθηκαν και οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. γιατί είχαν ψηφίσει το νόμο Κατρούγκαλου με το «σλόγκαν» ότι δεν θα μειωθούν οι επικουρικές σε συνολική σύνταξη κάτω των 1.300 ευρώ. Εκ των υστέρων, όμως, αποδείχτηκε ότι πιάστηκαν στον ύπνο, καθώς στις 7 Ιουνίου 2016 με Υπουργική Απόφαση του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσου Πετρόπουλου μπήκαν στον επανυπολογισμό και στις μελλοντικές μειώσεις μέσω προσωπικής διαφοράς και οι επικουρικές κάτω των 1.300 ευρώ που δεν προβλέπονταν στο νόμο!
Το υπουργείο Εργασίας επιχείρησε να νομιμοποιήσει την απάτη για να δικαιολογηθεί η απόφαση που, παρά τον νόμο, έβαζε στον κόφτη και τις επικουρικές κάτω των 1.300 ευρώ. Συμπτωματικά στις 6 Ιουνίου 2016 και στο άρθρο δεύτερο του ν. 4393/2016 τροποποιήθηκε η παράγραφος 6 του άρθρου 96 του νόμου Κατρούγκαλου και προστέθηκε η φράση «…καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου αυτού». Η προσθήκη αυτή μπήκε για να δικαιολογηθεί στα δικαστήρια τυχόν ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης Πετρόπουλου.
Ιδού η εξαπάτηση όπως αποκαλύπτεται με ντοκουμέντα:
1 Η παράγραφος 4 στο άρθρο 96 του νόμου Κατρούγκαλου λέει ότι επανυπολογίζονται και μειώνονται οι επικουρικές που έχουν άθροισμα πάνω από 1.300 με τις κύριες. Δεν λέει πουθενά ότι επανυπολογίζονται και οι επικουρικές κάτω των 1.300 ευρώ. Αν η μείωση της επικουρικής ρίχνει το σύνολο σύνταξης κάτω από 1.300 ευρώ, τότε η επιπλέον μείωση δεν επιβάλλεται αλλά αποτελεί προσωπική διαφορά. Αν δηλαδή ένας συνταξιούχος παίρνει 300 ευρώ επικουρική και 1.100 ευρώ κύρια (άθροισμα 1.400) και έχει μείωση επικουρικής στα 150 ευρώ (άθροισμα 1.250 ευρώ), η μείωση της επικουρικής θα σταματήσει στα 200 ώστε το άθροισμα να μην πέσει κάτω από 1.300 ευρώ. Πουθενά δεν υπάρχει αναφορά-πρόβλεψη νόμου για επανυπολογισμό, προσωπική διαφορά και μειώσεις για συντάξεις κάτω των 1.300 ευρώ.

Βερολίνο: Βάλαμε σε «καραντίνα» τους Έλληνες ταξιδιώτες γιατί φοβόμαστε

Ενώ η Αθήνα μιλά για «μικροπολιτικά παιχνίδια»   Αποστολή στο Βερολίνο, Βασίλης Δαλιάνης 21/11/2017 06:06 16 Εκτύπωση ...